مراحل تامین مالی جمعی

مراحل تامین مالی جمعی را بیشتر بشناسید

  1. داستان پروژه

داستان خود را به اشتراک عموم بگذارید.

داستان شما توصیف و تشریح نوشته شده از کمپین تامین مالی جمعی تان می باشد که در صفحه کمپین تان قابل مشاهده می باشد و یکی از مهمترین عناصر کمپین تان محسوب می شود.

داستان پروژه شما به حامیان این امکان را می دهد که بفهمند چگونه ایده محصول یا کسب کار شما می تواند برای آنها مفید و سودمند باشد. ایده شما از کجا نشات می گیرد، نوآوری پروژه شما در چیست، چگونه برای انجام آن برنامه ریزی می کنید و چرا در انجام آن پر شور و هیجان هستید، بیان این مسائل حقانیت و اعتبار به پروژه تان را اثبات می کند. لازم به ذکر است که برقراری ارتباط داستان شما با تصویر عینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارائه یک تصویر بزرگ و واضح از پروژه تان همانند یک ویدئو در این امر بسیار تأثیر گذار خواهد بود. ویدئوها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و حتی می توانند باعث شکست یا موفقیت یک پروژه باشند. مطمئن شوید که ویدئو شما با کیفیت بالا و حرفه ای باشد. اغلب پروژه های تأمین مالی شده موفق، بزرگترین بازدید ویدئو را دارند.

  1. زمان هدف پروژه

هنگامیکه ساختار کمپین یا پروژه تان شکل گرفت، می توانید یک مدت زمان برای کمپین خود انتخاب کنید. مدت زمان پروژه ها در پلت فرم های تأمین مالی بین 30 تا 60 روز می باشد. تحقیقات نشان می دهد که پروژه های طولانی تر بندرت موفق می باشند، زیرا مدت زمان های بیشتر بیانگر عدم اعتماد بنفس سازنده تلقی می شود. بنابراین بایستی ضرب العجل پروژه ها را 30 روزه یا کمتر از 45 روز تنظیم کنید.

  • توجه داشته باشید که شما یکبار پروژه تان را راه اندازی می کنید، بنابراین نمی توانید مدت زمان کمپین خود را تغییر دهید.

    مراحل تامین مالی جمعی

    3.پاداش های پروژه

با توصیف پروژه و تعیین مدت زمان کمپین خود، نوبت به انتخاب پاداش های مختلف می رسد. پاداش ها شانس (فرصت) سازندگان برای به اشتراک گذاشتن یک قسمت از پروژه با جامعه حامیان شان می باشد. بهترین پاداش ها آنهایی اند که شما می توانید بطور اتوماتیک آنها را تکمیل کنید و بدون ریسک در تاخیر آنها را آماده کنید.
پاداش های بارزش موجب جذب حامیان و حمایت آنها از پروژه تان می شود، اما فراموش نکنید که تحویل به موقع و درست از اهمیت بالاتری برخوردار است، بنابراین بایستی پاداش هایتان واقع بینانه باشد. ملموس و عملی بودن پاداش ها موجب اثربخشی پروژه خواهد شد.

پاداش ها از پروژه ای به پروژه ایی دیگر متفاوت می باشد اما اغلب پاداش ها بصورت یک نسخه از محصول تولیدی یا تجربه ای منحصر بفرد از پروژه می باشد.

  1. مبلغ هدف پروژه

در این مرحله مبلغ هدف شما برای راه اندازی کسب و کار و تعداد حامیان مورد نیاز شما تعیین می شوند. مبلغ هدف تامین مالی جمعی بایستی حداقل بودجه مورد نیاز نیاز شما برای تکمیل پروژه و پاداش های تعریف شده را شامل شود. از آنجائیکه هر کمپین و پروژه منحصر به فرد می باشد، شما باید خودتان محاسبات را انجام دهید. در بیشتر سناریوهای پایه، مقدار پایه مبلغ هدف پروژه باید شامل هزینه های تکمیل پروژه باشد؛

هزینه های تکمیل پاداش ها + هزینه بازاریابی +30 درصد هزینه بسترسازی = حداقل هدف تامین مالی

به خاطر داشته باشید که پس از راه اندازی کمپین، نمی توانید اهداف مالی پروژه را تغییر دهید.

مراحل تامین مالی جمعی چیست

مراحل تامین مالی جمعی

  1. تبلیغات پروژه

تبلیغات پروژه بصورت ترویج کمپین پروژه در شبکه های اجتماعی و بروزرسانی برنامه های شما برای حامیان تان انجام می شود. بخاطر داشته باشید که کمپین شما احتمال دارد که 100 درصد تامین مالی نشود. بنابراین باید بطور تمام وقت برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید و از هر اهرم ارتباطی خصوصا شبکه های اجتماعی جهت بازاریابی استفاده کنید.

  1. بروز رسانی پروژه

شما برای حفظ حامیان پروژه خود و حیات کمپین تان بایستی رو به جلو حرکت کنید. اگر بطور مرتب بروزرسانی نکیند و اقدامات خود را با حامیان تان به اشتراک نگذارید، علاقه شان را از دست می دهید و قادر نخواهید بود حامیان جدیدی که نیاز دارید را جذب کنید.

خوشبختانه چارچوب تامین مالی طوری طراحی شده که این امکان را می دهد تا  برای حامیان پروژه تان بروزرسانی کنید و پیام ارسال کنید. این مزیت باعث می شود که چارچوب چرخه پروژه حفظ شود. این به معنای تبادل اطلاعات میان شما و حامیان می باشد. صادقانه رفتار کنید و به‌طور مرتب به‌روزرسانی کنید.